„Vzhledem ke stáří a ceně se jedná o celkem slušný vůz, vzhledem k tomu, co dnes trh s ojetými vozy nabízí.“
↓ DETAILNÍ ROZPIS PROVĚRKY ↓
Motor
– kontrola studeného a teplého startu – kontrola úniků provozních kapalin – kontrola zátahu motoru
„Při studeném startu běžel motor chvíli na 3 válce. Může zapříčinit nějaká netěsnost nebo horší žhavičky.“
Karosérie
– kontrola lakování – kontrola spár – kontrola odstínu barvy – kontrola nosných částí – kontrola světlometů – kontrola vany kufru
„Velké množství kosmetických vad, je potřeba některá místa ošetřit. „
Brzdy a pneumatiky
– kontrola předních i zadních kotoučů a destiček – kontrola pneumatik – kontrola parkovací brzdy
„Přední i zadní kotouče s destičkami ok, pneu velmi pěkné.“
Zkušební jízda
– kontrola stavu spojky nebo chování automatické převodovky – kontrola řízení – přesnost a vůle
„Vše v pořádku, nemám připomínek.“
Převodovka a pohon kol
– kontrola řazení – kontrola stavu spojky nebo automatické převodovky – kontrola pohonu 4×4 pokud je jím vůz vybaven
„Řazení je přesné, spojka zabírá zhruba ve správné výši.“
Kontrola po zkušební jízdě
– kontrola teplého motoru – kontrola funkčnosti klimatizace – kontrola provozních kapalin – kontrola oleje a chladící kapaliny
„Velký únik nafty v motorovém prostoru, je potřeba zjistit odkud.“
Kontrola podvozku
– kontrola ramen, tlumičů a silentbloků – kontrola koroze
„Povrchově orezlý, je potřeba vyměnit zadní pružiny a jedno z předních ložisek. Uhniý jeden plast výfuku, ten je však dvouplášťový. „
Diagnostika
– připojení vozu k diagnostickému zařízení a hledání chyb/hlášení
„Vše v pořádku, nemám připomínek.“
Stav interiéru a funkčnost spotřebičů
– kontrola funkčnosti centrálního zamykání – kontrola bezklíčového přístupu – kontrola funkčnosti dálkového ovládání – kontrola všech zámků – kontrola stavu interiéru
„Na své stáří a minulost poměrně zachovalý.“
Předpokládané náklady po zakoupení vozu
– Vyřešit netěsnost nafty, cena dle rozsahu práce.
– Za cca 7 tis. km vyměnit olej se všemi filtry, cena s prací cca 5-7 tis. Kč.
– Vyměnit zadní pružiny, cena s prací cca do 5 tis. Kč.
– Ošetření vozu od koroze, cena od 10 do 15 tis. Kč cca.
– Kapotu zajišťují, během tohoto týdne bych ji měl mít.