Výsledek prověrky vozidla VW Passat B8

Zadavatel: Jan Havelka

Prověrku provedl: Matěj Horňák

– Technik kontroly / Výběrováauta.cz

Celkové vyhodnocení prověrky:

„Vzhledem ke stáří a ceně se jedná o velmi pěkný vůz, který neprošel žádnou vážnou havárií. Celkově stavem odpovídá nájezdu a pravidelné údržbě.“
↓ DETAILNÍ ROZPIS PROVĚRKY​ ↓

Motor

 kontrola studeného a teplého startu
 kontrola úniků provozních kapalin
– kontrola zátahu motoru

„Studený start motoru bez výhrad, oleje dostatek. Netěsnosti zejména v oblasti turba – doporučuji řešit včas. Servis, který jsem zmiňoval je autoservispetrik.cz“

Karosérie

– kontrola lakování
– kontrola spár
– kontrola odstínu barvy
– kontrola nosných částí 
– kontrola světlometů
– kontrola vany kufru

„Kosmetické vady, zejména kapota přední nárazník přední světlomety, na pravém A sloupku poškozený lak od kamínku. Poškrábaný práh, lehké kosmetické vady z provozu. „

Brzdy a pneumatiky

– kontrola předních i zadních kotoučů a destiček
– kontrola pneumatik
– kontrola parkovací brzdy 

„Zadní pneu na vyhození, přední pneu v pořádku. Brzdové kotouče mají na obvodu hranu, brzdové destičky vzadu velmi slabé. Přední brzdové desky mají cca půl cm.“

Zkušební jízda

– kontrola stavu spojky nebo chování automatické převodovky
– kontrola řízení
– přesnost a vůle

„Vše v pořádku, nemám připomínek. Jízdně bez výhrad. Hučí zadní pneu.“

Převodovka a pohon kol

– kontrola řazení
– kontrola stavu spojky nebo automatické převodovky
– kontrola pohonu 4×4 pokud je jím vůz vybaven

„Vše v pořádku, nemám připomínek. Pohon 4X4 jsme vyzkoušeli, až nám někdo kvalitně vynadal :D Hardy spojka popraskaná, to je vlastností, doporučená pravidelná její kontrola Důležité, že funguje. Každých 60 tkm nechte měnit kapalinu v haldexu nebo 3 roky. Převodovka řadí perfektně každých 60 tkm měnit převodový olej nebo 3 roky.“

Kontrola po zkušební jízdě

– kontrola teplého motoru
– kontrola funkčnosti klimatizace
– kontrola provozních kapalin
– kontrola oleje a chladící kapaliny

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Kontrola podvozku

– kontrola ramen, tlumičů a silentbloků
– kontrola koroze

„Povrchová koroze podvozkových komponentů a výfuku. Zadní tlumiče lehce rosí, doporučuji časem test tlumičů. Zadní pravá poloosa lehce rosí kolem unašeče. Zadní silentbloky předních ramen v pořádku. Z manžet tuk nevytéká, řízení suché. „

Diagnostika

– připojení vozu k diagnostickému zařízení a hledání chyb/hlášení

„Diagnostika ale ukázala horší korekci vstřikovače na 2 válci. Fotku pošlu do whatsapp. Doporučuji tankovat Benzina Verva.“

Stav interiéru a funkčnost spotřebičů

– kontrola funkčnosti centrálního zamykání
– kontrola bezklíčového přístupu
– kontrola funkčnosti dálkového ovládání
– kontrola všech zámků
– kontrola stavu interiéru

„Vše v pořádku, nemám připomínek. Interiér vcelku hezký, poškrábané plasty v kufru. Výbava funguje veškerá od výhřevu volantu po webasto. „

Předpokládané náklady po zakoupení vozu

Vyřešit netěsnost okolo turba, vyřešit korekci vstřikovače, test tlumičů (v léte stačí) koupit 2 letní pneu. Doporučená kontrola zadní pravé poloosy u zadního diferenciálu.
Motorový olej je nový, rozvody mají najeto 2tkm.
Převodový olej a olej v haldex mají 30tkm.

↓ FOTODOKUMENTACE ↓

Fotografie případných problémů či poškození

Kompletní fotogalerie pořízená při prohlídce