Výsledek prověrky vozidla VW Passat 2.0 TDI 110KW

Zadavatel: Václav Pelz

Prověrku provedl: Matěj Horňák

– Technik kontroly / Výběrováauta.cz

Celkové vyhodnocení prověrky:

„Vzhledem ke stáří a ceně se jedná o poměrně pěkný vůz, který neprošel žádnou vážnou havárií. Celkově stavem odpovídá nájezdu a pravidelné údržbě.“
↓ DETAILNÍ ROZPIS PROVĚRKY​ ↓

Motor

 kontrola studeného a teplého startu
 kontrola úniků provozních kapalin
– kontrola zátahu motoru

„Další výměna oleje a všech filtrů za cca 8-10 tis. km. Studený i teplý start v pořádku. Trošku hlučnější nějaká kladka na klínovém řemenu. Zatím není potřeba řešit. Kontrolovat řemenici klikové hřídele, zda se únik provozních kapalin nezhoršuje. Dále výhledově vyřešit přetěsnění ventilového víka. „

Karosérie

– kontrola lakování
– kontrola spár
– kontrola odstínu barvy
– kontrola nosných částí 
– kontrola světlometů
– kontrola vany kufru

„Kosmetické vady viz fotografie. Minimum koroze. Čelní sklo z roku 2020.“

Brzdy a pneumatiky

– kontrola předních i zadních kotoučů a destiček
– kontrola pneumatik
– kontrola parkovací brzdy 

„Pneu horší, spíše na výměnu. Přední i zadní kotouče s destičkami mají cca 30 %. „

Zkušební jízda

– kontrola stavu spojky nebo chování automatické převodovky
– kontrola řízení
– přesnost a vůle

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Převodovka a pohon kol

– kontrola řazení
– kontrola stavu spojky nebo automatické převodovky
– kontrola pohonu 4×4 pokud je jím vůz vybaven

„Spojka zabírá níž a je tužší. Může přijít její výměna. Řazení je přesné. „

Kontrola po zkušební jízdě

– kontrola teplého motoru
– kontrola funkčnosti klimatizace
– kontrola provozních kapalin
– kontrola oleje a chladící kapaliny

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Kontrola podvozku

– kontrola ramen, tlumičů a silentbloků
– kontrola koroze

„Drobně povrchově orezlý, odpovídá stáří. Horší zadní tlumiče. Výhledově zvážit výměnu. „

Diagnostika

– připojení vozu k diagnostickému zařízení a hledání chyb/hlášení

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Stav interiéru a funkčnost spotřebičů

– kontrola funkčnosti centrálního zamykání
– kontrola bezklíčového přístupu
– kontrola funkčnosti dálkového ovládání
– kontrola všech zámků
– kontrola stavu interiéru

„Interiér světlý, hodně náchylný na špínu. Zároveň v minulosti řešeno zatékání od panoramy. Určitě čistit odtokové kanálky a promazávat kolejnice. V interiéru jezdilo zvíře. „

Předpokládané náklady po zakoupení vozu

– Výměna oleje a všech filtrů, ne dříve než za 8 tis. km. Cena s prací cca 4-6 tis. Kč.
– Výměna zadní tlumičů, cena s prací do 7 tis. Kč.
– Může přijít výměna spojky, cena se setrvačníkem je cca 20 tis. Kč.
– Přetěsnění ventilového víka, cena s prací cca 5 tis. Kč.

↓ FOTODOKUMENTACE ↓

Fotografie případných problémů či poškození

Kompletní fotogalerie pořízená při prohlídce