„Vzhledem ke stáří a ceně se jedná o celkem pěkný vůz, který neprošel žádnou vážnou havárií. Celkově stavem odpovídá nájezdu a pravidelné údržbě.“
↓ DETAILNÍ ROZPIS PROVĚRKY ↓
Motor
– kontrola studeného a teplého startu – kontrola úniků provozních kapalin – kontrola zátahu motoru
„Studený start trošku horší, ale může být na vině slabší baterie nebo žhavicí svíčky. Únik oleje, nejspíš turbo tlačí olej, v budoucnu může přijít jeho výměna nebo repase. Vyměnit olej se všemi filtry. Lehký únik chladiva z klimatizace. „
Karosérie
– kontrola lakování – kontrola spár – kontrola odstínu barvy – kontrola nosných částí – kontrola světlometů – kontrola vany kufru
„Bez lakování, ale poměrně velké množství kosmetických chyb viz fotografie. „
Brzdy a pneumatiky
– kontrola předních i zadních kotoučů a destiček – kontrola pneumatik – kontrola parkovací brzdy
„Přední kotouče ok, destičky mají cca 30 %. Zadní kotouče špatné, destičky jsou zánovní, ale nevím, jestli bych je úplně dojížděl. Pneu na voze letní ve velmi pěkném stavu. „
Zkušební jízda
– kontrola stavu spojky nebo chování automatické převodovky – kontrola řízení – přesnost a vůle
„Nějaké drobné ťukání od přední nápravy. Jinak vše ok. „
Převodovka a pohon kol
– kontrola řazení – kontrola stavu spojky nebo automatické převodovky – kontrola pohonu 4×4 pokud je jím vůz vybaven
„Řádí bez problémů, zvážil bych výměnu oleje v převodovce. „
Kontrola po zkušební jízdě
– kontrola teplého motoru – kontrola funkčnosti klimatizace – kontrola provozních kapalin – kontrola oleje a chladící kapaliny
„Vše v pořádku, nemám připomínek.“
Kontrola podvozku
– kontrola ramen, tlumičů a silentbloků – kontrola koroze
„Lehce povrchově orezlý, zadní tlumiče, pružiny a tyč stabilizátoru jsou na výměnu. Přední silentbloky také v budoucnu budou potřeba vyměnit. „
Diagnostika
– připojení vozu k diagnostickému zařízení a hledání chyb/hlášení
„Vše v pořádku, nemám připomínek.“
Stav interiéru a funkčnost spotřebičů
– kontrola funkčnosti centrálního zamykání – kontrola bezklíčového přístupu – kontrola funkčnosti dálkového ovládání – kontrola všech zámků – kontrola stavu interiéru
„Na svůj věk velmi zachovalý. „
Předpokládané náklady po zakoupení vozu
– Výměna oleje a všech filtrů, cena s prací cca 5-7 tis. Kč
– Výměna oleje v převodovce, cena s prací cca 10 tis. Kč.
– Výměna komponentů na zadní nápravě, cena cca do 15 tis. Kč.
– Přední kotouče s destičkami za cca 10 tis. km budou potřeba vyměnit, cena s prací cca 5-7 tis. Kč.
– Pokud se bude netěsnost na turbu zvětšovat, doporučuji zrepasovat turbodmychadlo, cena s prací cca 15-17 tis. Kč.