Výsledek prověrky vozidla Seat Altea XL 1.4 TSi

Zadavatel: Jan Majer

Prověrku provedl: Matěj Horňák

– Technik kontroly / Výběrováauta.cz

Celkové vyhodnocení prověrky:

„Vzhledem ke stáří je vůz poměrně hezký a pokud jste s případnými investicemi v souladu, nebrání nic nákupu. „
↓ DETAILNÍ ROZPIS PROVĚRKY​ ↓

Motor

 kontrola studeného a teplého startu
 kontrola úniků provozních kapalin
– kontrola zátahu motoru

„Poměrně dost zanedbaná údržba, doporučuji vyměnit olej se všemi filtry v co nejkratší době.“

Karosérie

– kontrola lakování
– kontrola spár
– kontrola odstínu barvy
– kontrola nosných částí 
– kontrola světlometů
– kontrola vany kufru

„Větší lakování je na zadním pravém blatníku, kde je i vrstva kytu. Dále je měněné okno na pravých zadních dveřích. Pravý zadní blatník by také zasloužil ošetřit, ať koroze nepokračuje dál. V poslední řadě je na voze poměrně velké množství kosmetických vad. „

Brzdy a pneumatiky

– kontrola předních i zadních kotoučů a destiček
– kontrola pneumatik
– kontrola parkovací brzdy 

„Přední kotouče s destičkami na výměnu, zadní destičky na výměnu a také zadní pneu na výměnu. „

Zkušební jízda

– kontrola stavu spojky nebo chování automatické převodovky
– kontrola řízení
– přesnost a vůle

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Převodovka a pohon kol

– kontrola řazení
– kontrola stavu spojky nebo automatické převodovky
– kontrola pohonu 4×4 pokud je jím vůz vybaven

„Řazení je přesné, doporučuji přetěsnit únik oleje, který je nejspíš z převodovky a dále vyměnit v převodovce olej. „

Kontrola po zkušební jízdě

– kontrola teplého motoru
– kontrola funkčnosti klimatizace
– kontrola provozních kapalin
– kontrola oleje a chladící kapaliny

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Kontrola podvozku

– kontrola ramen, tlumičů a silentbloků
– kontrola koroze

„Drobně povrchově orezlý, odpovídá stáří. „

Diagnostika

– připojení vozu k diagnostickému zařízení a hledání chyb/hlášení

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Stav interiéru a funkčnost spotřebičů

– kontrola funkčnosti centrálního zamykání
– kontrola bezklíčového přístupu
– kontrola funkčnosti dálkového ovládání
– kontrola všech zámků
– kontrola stavu interiéru

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Předpokládané náklady po zakoupení vozu

– Vyměnit olej, svíčky a všechny filtry, cena s prací cca 4-6 tis Kč.
– Vyřešit únik oleje nejspíš z převodovky, cena dle rozsahu práce.
– Vyměnit přední kotouče s destičkami, a zadní destičky, cena cca 7-9 tis Kč.
– Ošetřit zadní pravý blatník, cena cca 3-4 tis Kč.
– Koupit nové zadní pneu, cena dle značky.

↓ FOTODOKUMENTACE ↓

Fotografie případných problémů či poškození

Kompletní fotogalerie pořízená při prohlídce