Výsledek prověrky vozidla Peugeot Partner 1.6HDi 88kW
Zadavatel: Roman Vachuška
Prověrku provedl: Matěj Horňák
– Technik kontroly / Výběrováauta.cz
Místo kontroly: Praha 6 AV auto
Datum kontroly: 6 dubna, 2022
VIN vozu: VF37JBHZMGJ573551
Stav tachometru: 75000 km
Celkové vyhodnocení prověrky:
„Vzhledem ke stáří a ceně se jedná o celkem pěkný vůz, který neprošel žádnou vážnou havárií. Bude potřebovat ale investice, které nemusí stát malé peníze. „
↓ DETAILNÍ ROZPIS PROVĚRKY ↓
Motor
– kontrola studeného a teplého startu – kontrola úniků provozních kapalin – kontrola zátahu motoru
„U studeného startu se projevilo hlučnější turbodmychadlo. Únik oleje nejspíš z převodovky, únik ale není rozhodně tak velký, jako u prvního vozu. „
Karosérie
– kontrola lakování – kontrola spár – kontrola odstínu barvy – kontrola nosných částí – kontrola světlometů – kontrola vany kufru
„Bez lakování, ale na voze jsou drobné oděrky a také dost odřený pravý práh. „
Brzdy a pneumatiky
– kontrola předních i zadních kotoučů a destiček – kontrola pneumatik – kontrola parkovací brzdy
„Kotouče s destičkami vepředu a vzadu ok, minimálně na dalších 15 tis. km. Pneu na voze na cca 1 letní sezónu. „
Zkušební jízda
– kontrola stavu spojky nebo chování automatické převodovky – kontrola řízení – přesnost a vůle
„Za jízdy v pravotočivé zatáčce se objevily vibrace, při lehkém přidání plynu. Těžko říci, co to bylo, ale nejspíš kvůli načatému uložení motoru. Vibrace i na volnoběh. „
Převodovka a pohon kol
– kontrola řazení – kontrola stavu spojky nebo automatické převodovky – kontrola pohonu 4×4 pokud je jím vůz vybaven
„Řazení bez problémů, spojka tužší, ale odpovídá tomu, jak se chová Peugeot. Doporučuji vyměnit olej v převodovce, hlučné ložisko na 2. rychlostní stupeň. „
Kontrola po zkušební jízdě
– kontrola teplého motoru – kontrola funkčnosti klimatizace – kontrola provozních kapalin – kontrola oleje a chladící kapaliny
„Vše v pořádku, nemám připomínek.“
Kontrola podvozku
– kontrola ramen, tlumičů a silentbloků – kontrola koroze
„Drobně povrchově orezlý, za jízdy se poměrně dost ozývala přední náprava. Nejspíš kulové čepy nebo nějaký silentblok. „
Diagnostika
– připojení vozu k diagnostickému zařízení a hledání chyb/hlášení
„Vypsala chybu tlaku oleje, nejspíš se jedná pouze o sporadickou chybu, i když nemohu vyloučit, že tam opravdu něco je. Na tento typ závady by se určitě vztahovala záruka prodejce. „
Stav interiéru a funkčnost spotřebičů
– kontrola funkčnosti centrálního zamykání – kontrola bezklíčového přístupu – kontrola funkčnosti dálkového ovládání – kontrola všech zámků – kontrola stavu interiéru
„Lehce opotřebený, ale na stáří vypadá dobře. „
Předpokládané náklady po zakoupení vozu
– Výměna oleje a všech filtrů, ne dříve než za 6 tis. km.
– Výměna oleje v převodovce, cena s prací 3 tis. Kč.
– Vyřešit vůle na přední nápravě, může se jednat o horší kulové čepy, nebo některé silentbloky, cena opravy záleží na jejím rozsahu.
– Vyřešit vibrace- začal bych uložením motoru, cena cca do 4 tis. Kč.