Výsledek prověrky vozidla Mazda CX-5 2.0 Skyactiv

Zadavatel: Michaela Groušlová

Prověrku provedl: Matěj Horňák

– Technik kontroly / Výběrováauta.cz

Celkové vyhodnocení prověrky:

„Vzhledem ke stáří a ceně se jedná o celkem pěkný vůz, který neprošel žádnou vážnou havárií. Pokud mu odpustíte nemalý počet kosmetických vad, tak není důvod Vás odrazovat od koupě.“
↓ DETAILNÍ ROZPIS PROVĚRKY​ ↓

Motor

 kontrola studeného a teplého startu
 kontrola úniků provozních kapalin
– kontrola zátahu motoru

„Při startu hlučnější starter, může přijít brzy jeho výměna. Jinak jak teplý, tak studený start v naprostém pořádku. Doporučuji vyměnit olej se všemi filtry, ne však dříve než za 5 tis. km. „

Karosérie

– kontrola lakování
– kontrola spár
– kontrola odstínu barvy
– kontrola nosných částí 
– kontrola světlometů
– kontrola vany kufru

„Lakovaný levý přední blatník a páté dveře. Nejedná se jen o povrchové lakování, ale i s kytem. Kosmetické vady viz fotografie.“

Brzdy a pneumatiky

– kontrola předních i zadních kotoučů a destiček
– kontrola pneumatik
– kontrola parkovací brzdy 

„Přední i zadní kotouče s destičkami mají cca 50 %. Pneu na voze z roku 2020 ve velmi hezkém stavu, ale jsou trošku hlučné. „

Zkušební jízda

– kontrola stavu spojky nebo chování automatické převodovky
– kontrola řízení
– přesnost a vůle

„Lehce volant nakřivo, doporučuji udělat geometrii.“

Převodovka a pohon kol

– kontrola řazení
– kontrola stavu spojky nebo automatické převodovky
– kontrola pohonu 4×4 pokud je jím vůz vybaven

„Řazení je přesné, spojka zabírá zhruba ve správné výši.“

Kontrola po zkušební jízdě

– kontrola teplého motoru
– kontrola funkčnosti klimatizace
– kontrola provozních kapalin
– kontrola oleje a chladící kapaliny

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Kontrola podvozku

– kontrola ramen, tlumičů a silentbloků
– kontrola koroze

„Bez větší koroze, na Mazdu velmi hezký. Doporučuji ošetření podvozku. Dále bude potřeba v budoucnu udělat spodní silentbloky předních ramen a kulové čepy, jsou poměrně dost zpuchřelé.“

Diagnostika

– připojení vozu k diagnostickému zařízení a hledání chyb/hlášení

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Stav interiéru a funkčnost spotřebičů

– kontrola funkčnosti centrálního zamykání
– kontrola bezklíčového přístupu
– kontrola funkčnosti dálkového ovládání
– kontrola všech zámků
– kontrola stavu interiéru

„Nefunguje stahování zadního pravého okna.“

Předpokládané náklady po zakoupení vozu

– Výměna oleje a všech filtrů, není potřeba dříve než za 5 tis. km.
– Vyměnit spodní silentbloky ramen, cena s prací cca 3-4 tis. Kč.
– Výměna kulových čepu, cena s prací 2-3 tis. Kč.
– Udělat geometrii, cena okolo 1 tis. Kč.
– Vyřešit stahovacku okna, cena dle rozsahu práce.
– Zakoupit letní pneu, cena dle značky.
– Ošetřit podvozek, cena dle rozsahu práce.

↓ FOTODOKUMENTACE ↓

Fotografie případných problémů či poškození

Kompletní fotogalerie pořízená při prohlídce