Výsledek prověrky vozidla Škoda Octavia 2.0 TDI 135kW LaK

Zadavatel: Filip Brenko

Prověrku provedl: Matěj Horňák

– Technik kontroly / Výběrováauta.cz

Celkové vyhodnocení prověrky:

„Vzhledem ke stáří a ceně se jedná o celkem pěkný vůz, který neprošel žádnou vážnou havárií. Celkově stavem odpovídá nájezdu a pravidelné údržbě.“
↓ DETAILNÍ ROZPIS PROVĚRKY​ ↓

Motor

 kontrola studeného a teplého startu
 kontrola úniků provozních kapalin
– kontrola zátahu motoru

„Studený i teplý start v pořádku. Trošku větší vibrace od motoru, občas to u těchto motoru vídám – příčina může být nejspíš horší silentblok motoru. Je netěsné ventilové víko. U těchto motorů je klasické, že si vezmou nějaký olej. Baterie je stále původní, může přijít kdykoliv její vyměna. „

Karosérie

– kontrola lakování
– kontrola spár
– kontrola odstínu barvy
– kontrola nosných částí 
– kontrola světlometů
– kontrola vany kufru

„Lakovaný pravý zadní blatník a pravý přední blatník i s kytem. Koroze na zadním pravém blatníku je potřeba ošetřit, jinak může pokračovat dál. Čelní sklo již není původní. „

Brzdy a pneumatiky

– kontrola předních i zadních kotoučů a destiček
– kontrola pneumatik
– kontrola parkovací brzdy 

„Přední kotouče s destičkami zánovní, zadní kotouče s destičkami mají cca 50 %. Pneu na voze zimní na dojetí. „

Zkušební jízda

– kontrola stavu spojky nebo chování automatické převodovky
– kontrola řízení
– přesnost a vůle

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Převodovka a pohon kol

– kontrola řazení
– kontrola stavu spojky nebo automatické převodovky
– kontrola pohonu 4×4 pokud je jím vůz vybaven

„Řazení je v pořádku, ale v režimu S jde motor zbytečně do velkých otáček. Zvážit úpravu mapy v řídící jednotce. „

Kontrola po zkušební jízdě

– kontrola teplého motoru
– kontrola funkčnosti klimatizace
– kontrola provozních kapalin
– kontrola oleje a chladící kapaliny

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Kontrola podvozku

– kontrola ramen, tlumičů a silentbloků
– kontrola koroze

„Drobně povrchově orezlý. „

Diagnostika

– připojení vozu k diagnostickému zařízení a hledání chyb/hlášení

„Bez stálých chybových hlášení. „

Stav interiéru a funkčnost spotřebičů

– kontrola funkčnosti centrálního zamykání
– kontrola bezklíčového přístupu
– kontrola funkčnosti dálkového ovládání
– kontrola všech zámků
– kontrola stavu interiéru

„Pěkný, vše funkční. „

Předpokládané náklady po zakoupení vozu

– Výměna oleje a všech filtrů za max 5 tis. km, cena s prací cca 4-6 tis. Kč.
– Hlídat si v jakém stavu je únik chladící kapaliny, pokud se voda začne hodně ztrácet, vyměnit rozvody s vodní pumpou,, cena s prací cca 10-14 tis. Kč.
– Přetěsnění ventilového víka, cena s prací cca 5 tis. Kč.
– Ošetření zadního pravého blatníku, cena s prací do 7 tis. Kč.
– Zakoupení pneu, cena dle značky.

↓ FOTODOKUMENTACE ↓

Fotografie případných problémů či poškození

Kompletní fotogalerie pořízená při prohlídce