Výsledek prověrky vozidla VW Passat B8 2.0 TDI 140kW

Zadavatel: Martin Král

Prověrku provedl: Matěj Horňák

– Technik kontroly / Výběrováauta.cz

Celkové vyhodnocení prověrky:

„Vzhledem ke stáří a ceně se jedná o celkem pěkný vůz, který neprošel žádnou vážnou havárií. Celkově stavem odpovídá nájezdu a pravidelné údržbě.“
↓ DETAILNÍ ROZPIS PROVĚRKY​ ↓

Motor

 kontrola studeného a teplého startu
 kontrola úniků provozních kapalin
– kontrola zátahu motoru

„Při studeném startu byl slyšet dvouhmotný setrvačník, standardní jev u aut z tohoto roku a zároveň když jezdí auto často na režim D, tak takto zní. Doporučuji po zahřátí vždy jezdit v rezimu S. Únik oleje nebo vody pod motorem. Buď z důvodu vadné vodní pumpy nebo gufera řemenice klikové hřídele. Doporučuji vyřešit. „

Karosérie

– kontrola lakování
– kontrola spár
– kontrola odstínu barvy
– kontrola nosných částí 
– kontrola světlometů
– kontrola vany kufru

„Lakovaný a kytovaný levý bok vozu, dle fotek, které jsme viděli už před prověrkou. Zbytek auta má původní hodnoty laku. „

Brzdy a pneumatiky

– kontrola předních i zadních kotoučů a destiček
– kontrola pneumatik
– kontrola parkovací brzdy 

„Přední i zadní kotouče s destičkami jsou ok, pneu na voze zimní, velmi pěkné, min. na 2 sezóny. Je potřeba zakoupit letní pneu. „

Zkušební jízda

– kontrola stavu spojky nebo chování automatické převodovky
– kontrola řízení
– přesnost a vůle

„Drobné povrzávání podvozku- jedná se o vlastnost u těchto aut. „

Převodovka a pohon kol

– kontrola řazení
– kontrola stavu spojky nebo automatické převodovky
– kontrola pohonu 4×4 pokud je jím vůz vybaven

„Převodovka řadí dobře, lehce cuká při podřazování, ale takto se tento typ převodovky projevuje. Každých 60 tis. km doporučuji vyměnit olej. „

Kontrola po zkušební jízdě

– kontrola teplého motoru
– kontrola funkčnosti klimatizace
– kontrola provozních kapalin
– kontrola oleje a chladící kapaliny

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Kontrola podvozku

– kontrola ramen, tlumičů a silentbloků
– kontrola koroze

„Drobně povrchově orezlý, ale jinak velmi pěkný stav. „

Diagnostika

– připojení vozu k diagnostickému zařízení a hledání chyb/hlášení

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Stav interiéru a funkčnost spotřebičů

– kontrola funkčnosti centrálního zamykání
– kontrola bezklíčového přístupu
– kontrola funkčnosti dálkového ovládání
– kontrola všech zámků
– kontrola stavu interiéru

„Špinavá stropnice a v autě jezdil nejspíš pes. „

Předpokládané náklady po zakoupení vozu

– Vyměnit olej se všemi filtry, cena s prací cca 4-6 tis. Kč.
– Vyměnit rozvody s vodní pumpou, cena s prací cca 10 tis. Kč. Pokud by se řešilo i gufero klikové hřídele, bude cena o cca 2-3 tis. Kč navíc.
– Zakoupit letní pneu, cena dle značky.
– V budoucích letech může přijít výměna dvouhmotného setrvačníku, cena opravy obvykle do 20 tis. Kč. Záleží, jak se s autem bude dále jezdit.

↓ FOTODOKUMENTACE ↓

Fotografie případných problémů či poškození

Kompletní fotogalerie pořízená při prohlídce