Výsledek prověrky vozidla Škoda Superb 2.0 TDI 140kW
Zadavatel: Lukáš Paďouk
Prověrku provedl: Matěj Horňák
– Technik kontroly / Výběrováauta.cz
Místo kontroly: Global Auto
Datum kontroly: 29 března, 2022
VIN vozu: TMBJJ9JNP0J7512622
Stav tachometru: 103800 km
Celkové vyhodnocení prověrky:
„Vzhledem ke stáří a ceně se jedná o celkem pěkný vůz, který neprošel žádnou vážnou havárií. Celkově stavem odpovídá nájezdu. „
↓ DETAILNÍ ROZPIS PROVĚRKY ↓
Motor
– kontrola studeného a teplého startu – kontrola úniků provozních kapalin – kontrola zátahu motoru
„Studený i teplý start v pořádku. Drobně rosí gufero klikové hřídele, není ale potřeba zatím řešit.“
Karosérie
– kontrola lakování – kontrola spár – kontrola odstínu barvy – kontrola nosných částí – kontrola světlometů – kontrola vany kufru
„Poměrně dost lakování, jedem z boků i s kytem. Kosmetické vady viz fotografie. „
Brzdy a pneumatiky
– kontrola předních i zadních kotoučů a destiček – kontrola pneumatik – kontrola parkovací brzdy
„Přední kotouče s destičkami mají cca 50 %. Zadní kotouče s destičkami ok. Na voze zimní pneu na cca 1-2 sezóny. Je potřeba koupit letní pneu. „
Zkušební jízda
– kontrola stavu spojky nebo chování automatické převodovky – kontrola řízení – přesnost a vůle
„Vše v pořádku, nemám připomínek.“
Převodovka a pohon kol
– kontrola řazení – kontrola stavu spojky nebo automatické převodovky – kontrola pohonu 4×4 pokud je jím vůz vybaven
„Řadí naprosto bez problémů ve všech jízdních režimech. Ve 120 tis. km doporučuji vyměnit olej v převodovce.“
Kontrola po zkušební jízdě
– kontrola teplého motoru – kontrola funkčnosti klimatizace – kontrola provozních kapalin – kontrola oleje a chladící kapaliny
„Vše v pořádku, nemám připomínek.“
Kontrola podvozku
– kontrola ramen, tlumičů a silentbloků – kontrola koroze
„Lehce vyteklý jeden z předních tlumičů, v budoucnu může přijít výměna párů.“
Diagnostika
– připojení vozu k diagnostickému zařízení a hledání chyb/hlášení
„Psala chybu na čidle teploty volantu, jinak vše ok.“
Stav interiéru a funkčnost spotřebičů
– kontrola funkčnosti centrálního zamykání – kontrola bezklíčového přístupu – kontrola funkčnosti dálkového ovládání – kontrola všech zámků – kontrola stavu interiéru
„Osahanější řadící páka, ale jinak velmi hezký stav.“
Předpokládané náklady po zakoupení vozu
– Výměna oleje a všech filtrů, cena s prací cca 4-6 tis. Kč.
– Ošetřit levý zadní blatník, cena s prací do 5 tis. Kč.
– Zakoupit letní pneu, cena dle značky.
– Za cca 15 tis. km bude potřeba vyměnit přední kotouče s destičkami, cena s prací cca 6 tis. Kč.
– Udělat geometrii, cena okolo 1 tis Kč.