Výsledek prověrky vozidla Škoda Octavia 1.6 TDI 77kW

Zadavatel: Milan Franek

Prověrku provedl: Matěj Horňák

– Technik kontroly / Výběrováauta.cz

Celkové vyhodnocení prověrky:

„Vzhledem ke stáří a nájezdu se jedná poměrně opoužívaný vůz, který sice neprošel žádnou vážnou havárií, ale celkově odpovídá horšímu zacházení. „
↓ DETAILNÍ ROZPIS PROVĚRKY​ ↓

Motor

 kontrola studeného a teplého startu
 kontrola úniků provozních kapalin
– kontrola zátahu motoru

„Studený start trošku horší, byly dost slyšet rozvody. Doporučuji tedy kompletně vyměnit rozvodový řemen s vodní pumpou. Při demontáži může mechanik ještě zjistit nějakou přidřenou kladku, to už ale v ceně opravy dělá nepatrný rozdíl. V motorovém prostoru jsou zbytky krve, asi tam byla nějaká kuna nebo kočka, když vůz startoval. „

Karosérie

– kontrola lakování
– kontrola spár
– kontrola odstínu barvy
– kontrola nosných částí 
– kontrola světlometů
– kontrola vany kufru

„Poměrně dost kosmetických vad a oloupaného laku. Dále opravován levý práh společně s kitovanim. Kit vylézá pod barvou. Drobná prasklina na čelním skle, která není potřeba řešit. „

Brzdy a pneumatiky

– kontrola předních i zadních kotoučů a destiček
– kontrola pneumatik
– kontrola parkovací brzdy 

„Přední kotouče s destičkami na cca 1 sezónu. Zadní kotouče s destičkami jsou na výměnu. Pneu na voze zimní, ale už trošku horší. S velkou opatrnosti dojezdit tuhle zimní sezónu. „

Zkušební jízda

– kontrola stavu spojky nebo chování automatické převodovky
– kontrola řízení
– přesnost a vůle

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Převodovka a pohon kol

– kontrola řazení
– kontrola stavu spojky nebo automatické převodovky
– kontrola pohonu 4×4 pokud je jím vůz vybaven

„Spojka má gumovější projev, kulisa řazení je také trošku rozviklaná.“

Kontrola po zkušební jízdě

– kontrola teplého motoru
– kontrola funkčnosti klimatizace
– kontrola provozních kapalin
– kontrola oleje a chladící kapaliny

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Kontrola podvozku

– kontrola ramen, tlumičů a silentbloků
– kontrola koroze

„Vyteklý zadní levý tlumič, je potřeba vyměnit oba zadní tlumiče. Zbytek podvozku ok. „

Diagnostika

– připojení vozu k diagnostickému zařízení a hledání chyb/hlášení

„Nějaké chyby na diagnostice naskákaly, ale vše bylo kvůli špatné/slabé baterií. „

Stav interiéru a funkčnost spotřebičů

– kontrola funkčnosti centrálního zamykání
– kontrola bezklíčového přístupu
– kontrola funkčnosti dálkového ovládání
– kontrola všech zámků
– kontrola stavu interiéru

„Na svůj nájezd poměrně dost opoužívaný. Spotřebiče všechny funkční. „

Předpokládané náklady po zakoupení vozu

– Výměna oleje a všech filtrů, cena s prací cca 4-6 tis. Kč.
– Výměna rozvodové sady, cena s prací 10-15 tis. Kč.
– Výměna baterie, cena do 5 tis. Kč.
– Na jaře zakoupení letních pneu, cena dle značky.
– Výměna zadních tlumičů, cena s prací cca 6 tis. Kč.

↓ FOTODOKUMENTACE ↓

Fotografie případných problémů či poškození

Kompletní fotogalerie pořízená při prohlídce